A Godot Kortárs Művészeti Intézetben június 22-től újra látogatható Kleb Attila Closer című fotókiállítása, melyen a hazai és nemzetközi művészvilág ikonikus alakjainak portréját láthatja a közönség. A szervezők minden héten egy exkluzív tárlatvezetéssel is készülnek, a nyitó alkalommal Parti Nagy Lajos kalauzolja majd az érdeklődőket.
Március 6-án nyitotta meg Koltai Lajos világhírű operatőr a kortárs magyar fotóművészet egyik jelentős szereplőjének, Kleb Attilának Closer című kiállítását, ami bő egy hét után bezárásra kényszerült a világjárvány miatt. Kleb a Get Closer Concerts művészeti vezetője, alapítója is, az elmúlt öt év során számos jazz világsztárt hívott el hazánkba, akik közül sokakról portré is készült, pont a fellépés előtti vagy utáni percekben. Ezekből és hazai művészeket ábrázoló alkotásokból készült a kiállítás anyaga, melyet most augusztus 7-ig láthat a közönség. Egy portré akkor lesz portré, ha a zenész vagy a színész nem szerepet játszik vagy pózol, hanem saját magát mutatja be. Az őt megörökítő fényképész feladata pedig, hogy le tudja dönteni a köztük lévő falakat, hogy a portré alanya valóban önmagát adja. Kleb Attila ennek a mestere. „A műterem egy különleges világ, ahol szinte pszichológusként kell közelíteni a fotózás alanyához, le kell tudni hámozni róla a héjat, hogy önmagát mutassa a kamera előtt” – vallja a portréfotózásról Kleb Attila. Ezzel szemben a külföldi zenészeket ábrázoló portrék a fellépés előtti vagy utáni pillanatokban készülnek el a színfalak mögött, ahol sosincs több idejük öt percnél. Ahogy mondja: ez benne az izgalom. Így születnek a pillanat ihlette, egyedi portréi is.
A kiállított képek között van a művész legelső portréja is, melyet 1992-ben készített Bornai Tiborról, míg a legfrissebb Richard Bonát ábrázolja, aki maga akasztotta ki a róla készült lenyomatott a galériában. Kleb Attila egyébként 1986 óta dolgozik fényképészként. 1991-ben az MTI fotóriportereként kezdte. A Népszabadság fotósaként rengeteg interjúhoz készített képet, itt vetette fel először főszerkesztőjének, Völgyi Verának, hogy szívesen készítene műteremben is portrét alanyairól, hogy ne az interjú közben elkapott gesztikulációk alapján mutassák be az embert. Itt kezdődött a szerelem a portréfotózással és vált mára annak mesterévé, képeivel megnyitva a közönség előtt a rajta szereplő művész lelkét is. A kiállítás végén árverést rendeznek a szervezők, melynek kedvezményezettje a Heti Betevő Egyesület.